Informacje Ogólne

Dożynki Gminne w Lubczy.

W polskiej tradycji i kulturze obrzęd dożynkowy ma swoje szczególne miejsce. Wraz z całą społecznością Gminy Ryglice będziemy dziękować za obfitość zbiorów. Dziękować będziemy za chleb stanowiący symbol naszej wiary oraz ciężką prace rolników, za sprawą której możemy ten chleb spożywać. Tegoroczne Gminne Dożynki odbędą się w niedzielę 18 sierpnia w Lubczy. Rozpoczęcie zaplanowano na godz. 15.00 uroczystą Mszą Świętą Dożynkową, która zostanie odprawiona
w kościele parafialnym pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubczy. Serdecznie zapraszamy.

Lubcza, 18 sierpnia 2013 godz. 15.00

- Uroczysta Msza Św. Dożynkowa- Kościół Parafialny w Lubczy  
- Barwny korowód  dożynkowy
- Plon Niesiemy Plon - w wyk. Młodzieżowej Orkiestry Dętej
- Uroczyste otwarcie dożynek - Burmistrz Ryglic, Starostowie dożynek  
- Gminny Konkurs Wieńca Dożynkowego
- Ośpiewanie wieńca dożynkowego w wyk. zespołu ludowego “W Kuźni u Kowala”
- “Łocepiny” w wyk. grupy teatralnej Ośrodka Kultury w Ryglicach, Filia w Lubczy
- Muzyka w wyk. kapeli ludowej „W Kuźni u Kowala”.
- Wiązanka tańców i przyśpiewek ludowych w wyk. uczniów z Zespołu Szkół w Lubczy  
- Ogłoszenie wyników Gminnego Konkursu Wieńca Dożynkowego
- Rozstrzygnięcie Konkursu „Najpiękniejszy Ogród 2013 w Gminie Ryglice”
- Zakończenie około  godz.18.00

- godz. 19.00 - Gwiazda wieczoru BACIARY
- godz. 20.30 - Pokaz sztucznych ogni

Uroczystościom towarzyszyć będzie m.in. Przegląd Wieńca Dożynkowego. Przypominamy, że z danego Sołectwa może być więcej niż jeden wieniec dożynkowy. Ze względów organizacyjnych prosimy jednak o zgłoszenie wieńca do Wydziału Promocji Urzędu Miejskiego lub Ośrodka Kultury w Ryglicach najpóźniej do 12 sierpnia. Mieszkańcy, którzy aktywnie uczestniczą w kulturze, tworzą mocną tożsamość kulturową miejsca i społeczność świadomą jego tradycji, historii oraz potencjału dla współczesności.

Informujemy jednocześnie, że 15 sierpnia w Ryglicach odbędą się Dożynki Parafialne. Podczas tej uroczystości odbędzie się przegląd wieńcy dożynkowych z terenu Ryglic.


EGULAMIN IMPREZY MASOWEJ

1.     Impreza masowa odbywa się w dniu 18 sierpnia 2013 roku na terenie trawiastym w centrum sołectwa Lubcza

2.     Uczestnicy imprezy masowej mają prawo wstępu na teren obiektu w dniu 18 sierpnia 2013 roku   w godzinach od 18.30 – 21.30.

3.     Uczestnicy mogą przebywać na terenie obiektu do zakończenia imprezy, a następnie bez zbędnej zwłoki opuścić miejsce imprezy.

4.     Wstęp na imprezę masową mają wszystkie osoby – impreza niebiletowana, otwarta.

5.     Nie będą wpuszczane na imprezę lub zostaną z niej usunięte osoby, które odmawiają poddania się czynności legitymowania lub nieposiadających dokumentów umożliwiających ustalenie tożsamości.

6.     Na teren imprezy zakaz wstępu mają osoby nietrzeźwe, będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających albo substancji psychotropowych.

7.     Na teren imprezy nie będą wpuszczane osoby, które swym zachowaniem stwarzają potencjalne zagrożenie dla porządku publicznego.

8.     Na teren imprezy nie będą wpuszczane osoby pomalowane na twarzy w sposób uniemożliwiający identyfikację.

9.     Osoby obecne na imprezie mają obowiązek zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na tej imprezie,  a w szczególności przestrzegać regulamin obiektu i imprezy.

10.   Na teren imprezy obowiązuje zakaz wnoszenia: broni, materiałów pirotechnicznych np. petard, zimnych ogni, rac, pochodni, opakowań szklanych, przedmiotów mogących zagrozić życiu lub zdrowiu ludzkiemu np. kije bejsbolowe, rurki metalowe, noże oraz alkoholu, środków odurzających, substancji psychotropowych.

11.   Organizator zastrzega sobie prawo przeglądania odzieży i przenoszonego bagażu osób wchodzących na imprezę, w przypadkach określonych przepisami prawa, osoby, które odmówią poddania się tej czynności nie będą wpuszczone.

12.   Organizator nie prowadzi depozytu przedmiotów, których wnoszenie i posiadanie w trakcie imprezy jest zabronione.

13.   Organizator imprezy zabrania wprowadzania lub wnoszenia na teren imprezy psów lub innych zwierząt.

14.   Zabrania się niszczenia tablic informacyjnych, koszy na śmieci, ławek oraz wszelkich innych obiektów i mienia, a także samowolnego przemieszczania urządzeń i mienia znajdującego się na terenie imprezy, oraz wzniecania ognia.

15.   Zabrania się okrzyków prowokujących lub nawołujących do zakłócenia porządku i bezpieczeństwa, mogących stanowić zarzewie konfliktu, obraźliwych lub poniżających inne osoby z uwagi na ich płeć, rasę, wyznanie, wiek, przekonania lub z jakiegokolwiek innego powodu.

16.   Osoby znajdujące się na imprezie, które dopuszczać się będą zakłócania porządku, stwarzać zagrożenie dla innych uczestników imprezy, naruszać dobre obyczaje lub które wniosą wbrew zakazowi przedmioty zakazane, albo nie będą przestrzegać regulaminu ,będą usunięte z imprezy.

17.   Osoby o których mowa w pkt. 16, jeżeli czynem swoim wyczerpią znamiona czynu zabronionego, ponoszą konsekwencje przewidziane przepisami prawa.

18.  Uczestnicy imprezy mają dostęp do miejsc-stref zgodnie z zasadami określonymi przez Organizatora.

19.   Zabronione jest tarasowanie i zastawianie w jakikolwiek sposób wyjść i dróg ewakuacyjnych, dróg dojazdowych dla służb ratowniczych, oraz hydrantów       i innych urządzeń niezbędnych w przypadku prowadzenia akcji ratowniczej lub gaśniczej.

20.   Uczestnik imprezy zobowiązany jest do informowania organizatora lub służbę porządkową o zauważonym pożarze, zagrożeniu życia, zdrowia ludzkiego lub mienia.

21.   Organizator nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione na terenie imprezie.

22.   Uczestnik imprezy zobowiązany jest do stosowania się do zaleceń organizatora oraz służby porządkowej.

23.   Organizator, wykonując postanowienie niniejszego regulaminu ,działa poprzez pracowników ochrony koncesjonowanej firmy, stanowiących służbę porządkową organizatora imprezy, której zostaną powierzone obowiązki zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas imprezy.

24.   Wszystkie pojazdy zaparkowane w innych miejscach niż wyznaczone do tego celu parkingi będą odholowane na koszt właściciela pojazdu.

25.   Treść regulaminu będzie umieszczona na tablicach informacyjnych w widocznym miejscu przy wejściach na teren imprezy masowej.

26.   Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do Organizatora.

 

Regulamin obiektu:

1.      Teren imprezy w trakcie jej trwania jest obiektem ogólnodostępnym.

2.      Jest dostępny do użytku publicznego bez ograniczeń czasowych tylko w dniu imprezy masowej.

3.      Z  urządzeń znajdujących się na  terenie imprezy masowej należy korzystać zgodnie z jego przeznaczeniem w sposób nie zagrażający innym użytkownikom.

4.      Osoby korzystające z  urządzeń znajdujących się na terenie imprezy masowej  :

a)      są zobowiązane do zachowania czystości i porządku;

b)      ponoszą odpowiedzialność finansową za powstałe szkody umyślne.

5.      Na terenie imprezy masowej zabrania się:

a)      wnoszenia pojemników do rozpylania gazów, substancji żrących lub farbujących, opakowań szklanych, łatwo tłukących się;

b)      palenia tytoniu, spożywania alkoholu, odurzania się;

c)      zaśmiecania terenu;

d)      przebywania na obiektach osób nietrzeźwych i pod wpływem środków odurzających;

e)      zakłócania przebiegu zajęć korzystającym z urządzeń znajdujących się na terenie imprezy masowej.

6.      Zarządzający terenem imprezy masowej nie ponosi odpowiedzialności za wypadki powstałe w trakcie korzystania z obiektu.

7.      Zarządzający terenem imprezy masowej nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na jej terenie.

8.      Przystąpienie do zajęć na niniejszym obiekcie jest jednoznaczne z akceptacją zasad regulaminu.

9.      Po godzinie 22.00 obowiązuje cisza nocna.

10.   W razie nie przestrzegania niniejszego regulaminu będą wyciągnięte

      konsekwencje karno – administracyjne.

12. Wszelkie uszkodzenia należy zgłaszać u organizatorów imprezy masowej.



TELEFON ALARMOWY              112

POGOTOWIE RATUNKOWE          999

STRAŻ POŻARNA                      998

POLICJA                                 997

Wróć