Ogłoszenia i komunikaty
Odśnieżanie chodników - informacja
W związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, przypomina się o obowiązkach ciążących na właścicielach nieruchomości wynikających z przepisów Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016r., poz. 250)
„Rozdział 3
Obowiązki właścicieli nieruchomości
Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;”
Ponadto przypomina się że:
usuwanie nadmiaru śniegu i zwisających sopli z dachów i balkonów należy do obowiązków właścicieli nieruchomości - wynika to z przepisów Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2016.nr 0 poz.290. ). Art. 61 nakazuje właścicielom i zarządcom obiektu budowlanego zapewnić bezpieczne użytkowanie obiektu także w razie wystąpienia intensywnych opadów atmosferycznych. Zarządca lub właściciel musi więc dbać o usuwanie nadmiaru śniegu z dachu czy likwidację sopli, które mogą zagrażać życiu i zdrowiu mieszkańców oraz przechodniów.