Deklaracja dostępności
Plan na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Nazwa podmiotu: Urząd Miejski w Ryglicach
Data opracowania/przyjęcia planu: 29.01.2021 r.
Działanie |
Stan (czy zrealizowany) |
Zalecenia do wdrożenia/ wnioski z konsultacji |
Audyt architektoniczny |
TAK/NIE |
Zalecenia do wdrożenia:
|
Konsultacje wyników audytu architektonicznego.
|
TAK/NIE |
|
Audyt cyfrowy |
TAK/NIE |
Zalecenia do wdrożenia:
|
Konsultacje wyników audytu cyfrowego.
|
TAK/NIE |
Wnioski z konsultacji Dostosowanie dokumentów realizuje przeszkolony pracownik. Poprawą strony internetowej zajmuje się firma Wicom. Po usunięciu błędów nasz wydział Informatyczny sprawdza wykonanie usługi. |
Audyt informacyjno-komunikacyjny |
TAK/NIE |
Zalecenia do wdrożenia: Nawiązanie współpracy z tłumaczami Polskiego Języka Migowego. Ewentualne przeszkolenie pracownika z Polskiego Języka Migowego. Instalacja pętli indukcyjnej na dzienniku podawczym. |
Konsultacje wyników audyt informacyjno- komunikacyjnego |
TAK/NIE |
Umieszczenie wyników konsultacji na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego i na stronie internetowej. |
rrr
1. Nazwa podmiotu publicznego
Gmina Ryglice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.ryglice.pl
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: styczeń 2001 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-12 r.
3. Dane kontaktowe
Email: gmina@ryglice.pl
Telefon: 14 6541019
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie niektóre publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu przyciskiem ctrl (+/-)
- wyróżnienie odnośników,
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
5. Data sporządzenia deklaracji dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia : 2020-04-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną na adres poczty elektronicznej gmina@ryglice.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
7. Dodatkowe informacje
Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Zdjęcia i grafiki w serwisie w większości mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Dostępność architektoniczna
1. Urząd Miejski w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice
Do budynku prowadzą dwa wejścia.
Do wejścia pierwszego od strony Rynku prowadzą schody bez pochylni i platformy dźwiękowej.
Do wejścia drugiego od strony ul. Ks. Jakuba Wyrwy zamontowana jest winda.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia znajdujące się w budynku.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przy budynku wyznaczono 2 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny- tablice informacyjne
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Budynek nie jest wyposażony w głośnik TOTUPOINT- naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Biuro obsługi- dziennik podawczy znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Osoby mające trudności w poruszaniu się są obsługiwane na parterze budynku. Konkretny pracownik wezwany najczęściej za pośrednictwem Pani z dziennika podawczego zajmuje się osobą niepełnosprawną w holu budynku, gdzie umieszczony jest stolik i krzesła.
Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011 r., Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.) Burmistrz Ryglic informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.
Kontakt z Urzędem Miejskim w Ryglicach możliwy jest w szczególności poprzez:
-
korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: gmina@ryglice.pl,
-
przesyłanie faksów na numer 14 654 10 54,
-
korespondencję pisemną na adres: Urząd Miejski w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice.
Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe HTML, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.
Deklaracja dostępności serwisu
Urząd Miejski w Ryglicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie o dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.ryglice.pl
Data publikacji strony internetowej: 28.03.2015 Data ostatniej dużej aktualizacji: 28.03.2022
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
-
Brak wystarczającego kontrastu tekstu w stosunku do koloru tła strony.
-
Po powiększeniu tekstu do 200% niektóre treści na stronie mogą nie być w pełni użyteczne.
-
Brak możliwości przeglądania treści w wybranej orientacji wyświetlania (w pionie lub w poziomie) bez jej przewijania w poziomie.
-
Część opublikowanych na stronie dokumentów nie jest dostępna cyfrowo. Ze względu na pochodzenie od różnych podmiotów mamy ograniczone możliwości ich edycji.
-
Część opublikowanych na stronie dokumentów ma charakter archiwalny i jest wykluczona z przepisów ustawy o dostępności cyfrowej.
W 2022 r. planujemy pełne dostosowanie strony www.ryglice.pl do wymogów dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia 28.03.2022. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Adam Szczęch, adres poczty elektronicznej adam.szczech @ ryglice.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 14 6443610. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.